Terug naar de startpagina Terug naar het menu
3e REIS naar Polen door Henk en Ge Bos met het schip "Margeja" in 2008
(laatste bewerking: 28-01-2011)
Copyright |
Klik op de plaatjes voor |
Linksboven: De ingang naar de sluis van Krostowo
is helemaal aan bakboord. Er stond ook voor ons erg weinig water. |
Er is te veel informatie
over dit bijzonder mooie vaargebied om op de site te zetten. voor meer informatie |
Reispost
1
(0,8 Mb) |
Inhoud: Uitgeest naar Munster (6 pagina's). De route gaat via de Zaan, Het IJ, AR kanaal, Nederrijn, Pannerdenskanaal, Bijlandskanaal, Rijn, Wesel-Dattelnkanaal en een stukje van het Dortmund-Emskanaal. |
Reispost
2
(0,9 Mb) |
Inhoud: Het Pinksterweekend in Munster en omgeving (pagina 7 t/m 11). |
Reispost
3
(1 Mb) |
Inhoud: Munster naar Kostrzyn in Polen ( pagina 12 t/m 20). Via Dortmund Emskanaal, Mittellandkanaal, Elbe-Havel kanaal, Teltowkanaal, Spree-Oderkanaal naar Eisenhüttenstadt (vervangen demperplaat en keerkoppeling) en de Oder naar Kostrzyn |
Reispost
4
(1,6 Mb) |
Inhoud: Van Kostrzyn naar Bydkoszcz ( pagina 20 t/m 32). Een zeer mooie route door een natuurpark naar Gorzow Wlpk waar we deelnamen aan een schippers reunie. In konvooi met het schoolschip W. Lokietek via Santok naar de rivier Notec naar sluis 20 Wielen. Daar bleek een stuw in reparatie en was er voor de anderen te kort water. We gingen samen met het schoolschip Lokietek verder. Bij sluis 11 Krostowo was de stuw gesloopt zodat er nog minder water was. Dank zij onze geringe diepgang en de sterke motor kwamen we zaterdag 21 mei aan in Bydkoszcz. |
Reispost
5
(1 Mb) |
Inhoud: Bydkoszcz via Konin en de Warta naar Kostrzyn ( pagina 33 t/m 44). Het rondje is 764,5 km lang met 34 sluizen. Het hoogste punt ligt op 87 meter boven zee niveau. Dit deel gingen we een stukje terug naar het kanaal Noteki. Een prachtige tocht door een zeldzaam mooi gebied met hier en daar een meer. Door het mooie weer zakt het water op de boven Warta zeer snel zodat we steeds meer haast krijgen. Bij sluis 1 schudde de sluismeester zijn hoofd over ons voornemen om de Warta af te varen. Bij kilometer 361,2 op een keienbank gevaren. We lagen 30 cm omhoog! Met hulp weer losgekomen. In totaal circa 40 keer grondberoering gehad. Als eerste Nederlands schip het rondje Gevaren! In Kostrzyn bleek het water op de Oder snel te vallen! |
Reispost
6
(0,8 Mb) |
Inhoud: Kostrzyn naar Brandenburg ( pagina 45 t/m 52). Bij de drempel tussen de Warta en de Oder hadden we maan 10 cm speling. Havel-Oderkanaal. Damwandhaken zijn een uitkomst! Hebewerk gevaren en als toerist bezocht. Havelkanaal en Elbe-Havelkanaal naar Brandenburg. Een prettige stad om te liggen en rond te kijken. We gaan het rustig aan doen en zoveel mogelijk bekijken. |
Reispost
7
(1 Mb) |
Inhoud: Brandenburg naar Hannover ( pagina 53 t/m 62). Via Elbe-Havel kanaal en het Mittellandkanaal naar Hannover. |
Reispost
8
(1,2 Mb) |
Inhoud: Hannover naar Ter Apel ( pagina 63 t/m 74). Via Mittellandkanaal, Dortmund-Emskanaal en het Rütenbrockkanaal naar Ter Apel. |
Reispost
9
(1,5 Mb) |
Inhoud: Ter Apel naar Nieuwe Schans ( pagina 75 t/m 85). Deze route gaat via de nieuwe doorlopende vaarweg Aakaal en de de Westerwoldse Aa naar de vestingstad Nieuwe Schans. |
Reispost
10
(1,7 Mb) |
Inhoud: Nieuwe Schans naar Veendam ( pagina 86 t/m 96). Via het Winschoterdiep en de Pekel Aa naar Oude Pekela en weer terug naar Winschoten. Via het Winschoterdiep naar het Zuidlaarder meer en via de nieuwe vaarweg naar Veendam. |
Reispost
11
(1,1 Mb) |
Inhoud: Veendam naar Uitgeest ( pagina 97 t/m 105). We hebben een buitengewone en interessante reis gehad met veel avonturen. We hebben in 390 uur 2901 km afgelegd en daarbij 764 liter brandstof verbruikt. Dit is een verbruik van 1,95 liter per uur. |
Alle
reispost in 1 verhaal
(12,7 Mb) |
Inhoud: De volledige reis van 100 dagen in 105 pagina's met veel foto's gestoffeerd. |